follow+dashboard


| Throwback - SPM |

Assalamualaikum .

It has been nearly 3 weeks of holidays at home . And what i did were the same everyday . Cleaning the house , playing my lappy , watching cartoons *oopps . :3 . Haihh , so hard to find & get a job . Wishing that i could get a job before June ends . *prayingg . Semue aminnn kan ye . :)

Now get to the topic .

Sekarang bebudakk SPM batchh '2012 sibuk daftarkan diri kat U , kolej , politeknik , sekolah & sumelah yang sewaktu dengannye . Harap bebudakk sume dapat belajar dengan baek walau kat mana pon korang belajar . Teringat pulak mase sekolahh dulu . Lepas je PMR , naek form 4 , aliran sains tulenn . Masih stay di sekolah yang same , SMKP . *sayang sangat sekolahh ni . :3 . Start naek form 4 tu lah , makin kuat mainnya . Makin nakal jadinya . Naek form 5 , azam tahun baru kononnya nak belajar sungguh-sungguh , kejar balek ape yang tertinggal mase form 4 dulu , tapi hampehhh . Sebulan before SPM barulah sibuk nak kejar belake . Hoii , sains tulen kot . Biologi , Kimia , Fizik & Addmathh . Ingat senang agakknye . Tapi camtu lah kann . Padan lah muke dengan diri sendiri sebab tak sedar diri sangat . Bajet pandai sangat lah ni . Huhh ! Hohohoo .

Dan tibalah masanya result SPM keluar . Nervous konpemlah yang amat . Nak-nak parents selalu tekan bab kejayaan . Dalam hati memanglah nak straight A's tapi bile dinilai balekk usaha selame ni takkan dapatnye ah . Tapi tetap gak berharap ade miracle from ALLAH S.W.T . Takot kene marah ngan parents . :'( Masuk dewan , duk atas kerusi ngan geng-geng . Gelak-gelak lagi . Bile Cikgu Azman gi depan , cakap-cakap siket mukadimah . Then die bagitau ade 6 ke 7 ke 8 *tak ingat dah ah , pelajar yang dapat highest result of 5A's . Luruh jantung gua mase tu . 1st tak straight A's . 2nd tak tinggi dari Along punyer result . Uihh . Kuciwa *padan muke ==' . Geng-geng terus pegang tangan & tepuk-tepuk belakang gua . Dieorang gak ah yang memahami . Sobsobb ~ Ketar gak dalam hati . Hoii , parents gua ade gak belakang dewan tu kot . Tu lah pasal kan , tak pernah-pernah pon bapak gua rajen nak tengok result sekali . Hamekk kau time aku tak buat betul-betul untuk SPM ni lah due-due nak datang . =='
Berat je kaki aku jalan gi kat parents mase tu . Humphh . Dieorang duk atas kerusi . Tengok dari jauh , muke dieorang giler sirius . ==' Tunduk ah aku . Bagi slip , then duk style cangkung depan bapak gua . Aku pon tak ingat macam mane boleh start nanges , yang pasti gua nanges gila babeng punye , sampai teresak-esak , tersedu-sedu . Of course satu sebab sedihh . 2nd sebab takot sangat dengan dieorang . Tapi mase tu ahh gua baru sedar kenape mak bapak gua selalu garang bab pelajaran selame 17 tahun gua hidup tu . Mase aku nanges tu , bapak aku peluk kepala aku * aku nanges dalam keadaan cangkung , muka kat riba die . Then aku rase tudung aku bahagian atas basah . Bapak aku nanges gakk . :'( Hoii , laki-laki susah nanges kot . Mase tu aku sedar gile-gile ahh . Lagi ah teresak . Bapak aku usap-usap kepala aku . Then die angkat muke aku , kesat air mata aku . Hoii , bapak tu , bukan mak tau . Mak aku nanges gak ,tapi die tengok jelah dari tepi bapak aku . Bapak aku kate , ' dah . jangan nanges . dah buat yang terbaik kan . ' . Along aku bagitau aku lepas die dapat tau bapak aku nanges tu , die bagitau ' mak ayah ko nanges bukan sebab kecewa ngan ko . tapi sebab tengok ko nanges . dieorang sedih bile tengok anak dieorang sedihh ' . Aku nak cakap ape agy . Memang bongok ah aku ni . :( Selalu orang kate , kalau nanges gembira result okay takpe , jangan nanges result tak okayy . Hoii , dah kalau dah nak ternanges , nak buat camne agy kan . :3 Aku bersyukur aku nanges time tu . Kalau tak , mungkin sampai sekarang aku adalah aku yang dulu . Aku yang dulu ? Laenkali ah cite pasal tu . Lepas balekk amek result tu , aku terus masuk bilik . Duk termenung jap atas katil . Tetiber bapak aku masuk . Dulu before SPM , ade aku bagitau nak kamera sendiri kalau dapat result okay . Bapak aku masuk bilik tu , die senyum then die bagi kotak kamera . Olympus . Terkedu jap ah . Even bukan DSLR kegilaan ramai pon , terkedu gak beb . Aku pon tanye , bukan dapat straight pon , apsal bagi gak , sambil hulur balik kotak tu . Bapak aku kate amek jelah . Dapat okay ke tak okay ke bapak tetap akan bagi ape anak bapak nak . :'( Hurmm . Aku cakap terime kasih , die keluar , dan aku nanges sekali agy . Haihh . Mulai saat tu jugak lah aku sedar ape yang sebenarnye parents aku nak buat dalam setiap perbuatan & kata-kata dieorang . Aku janji ngan diri aku , aku akan cuba untuk tak lagi kecewakan dieorang macam yang selalu aku buat dulu-dulu . :3 InsyaALLAH . :)

Ketentuan ALLAH tak siapa pon dapat duga , teka , halang atau whatever . ALLAH uji aku yang sebesar-beasr ujian yang memberi kesan untuk pertama kali dengan result SPM aku tu . Tapi dalam pada masa yang sama ALLAH kabulkan impian aku sejak dari kecik agy untuk masuk UIA . SPM 5A je tapi dapat masuk UIA . ALLAH Maha Berkuasa . Syukur padaMu . Dapatlah aku tebus balekk kegagalan aku untuk SPM tu . :') Dapatlah aku buat parents aku happy balekk . :')

Syukur padaMU Ya ALLAH , dengan belas kasihanMU , dengan kasih sayangMU , dengan kuasaMU , aku dapat bertapak ke universiti impian ku . Syukur .
Terima kasih mak bapak sebab jadi parents yang terbaik untuk anak ini , walaupun anak inilah yang tersangat keras kepala & tak makan saman . Terima kasih sangat-sangat . Maafkan segala salah silap anakmu ini . :')
Buat budak-budak kat luar sane , hargailah parents korang . Try peratykan dieorang . Ade maksud tersirat & tersurat dalam segala ape yang dieorang buat & cakap . Moga tiada lagi anak derhaka di zaman ini dan mase depan nanti . InsyaALLAH . :)
sign photo Untitled-1.png
| May ALLAH S.W.T forgives our sins and accepts our 'ibadah |

No comments:

©|N.R..A|Rockerz UIA™|©